VYTRVALOSŤ A TALENT VYZDVIHLI ZNAČKU Hedera Vita ! Srbská spoločnosť „Hedera Vita“ je živým príkladom toho, ako sa dá príroda využiť pre človeka tým najlepším a najprirodzenejším spôsobom.
Spoločnosť „Hedera Vita“ pred 12 rokmi založila Olgica Samoilović z Loznice, absolventka ekonómie, ktorá bola od Boha obdarovaná talentom cítiť dary prírody, ich prínos pre ľudí a zdieľať všetko, čo vytvorí s láskou a ostatnými.
Nezištná, čestná a mimoriadne ľudská, čo sa dnes v biznise veľmi nenosí. Po tŕnistej ceste Olgicu viedla vytrvalosť, vedomosti, zručnosti a vyššie uvedené cnosti.
Do tejto práce dokázala priniesť to najlepšie. Jej prvý produkt, mydlo „Hedera Vita“, je jednou z prvých značiek, ktorá veľmi skoro zaplavila trhy, z oboch brehov Sávy a Driny, ako aj z regiónu a zo zahraničia, čím prispeje ku každému druhu napredovanie mesta a regiónu, ako príklad toho, ako dokáže vytvárať obrovskú škálu produktov, ktoré sú v 95 percentách čistými darmi prírody.
Oddanosť práci, ľuďom, zmysel pre krásne, užitočné a hodnotné, v zásade to, čo odporúčajú iným, by odporúčali aj sebe, už roky poznačuje prácu tejto úspešnej srbskej spoločnosti, ktorej meno sa vyslovuje s úctou a má na svojom konte mnoho ocenení.
Oľga Samoilović :
– V prvom rade by som našu značku Hedera Vita opísala ako prírodnú (na základe prírodných ingrediencií) a starostlivo vytvorenú, s veľkou láskou, obetavosťou a starostlivosťou o tých, ktorým je určená, potom je to značka, ktorá existuje na princípe dôslednosti v tom zmysle, že si svoje vlastnosti (kvalitu, zloženie, spôsob výroby atď.) zachováva po celé tie roky na rovnakej alebo vyššej úrovni. Preto by som v skratke rada zdôraznila to, čo hovorí naše motto – vyberáme to najlepšie z prírody a to všetko prostredníctvom našich produktov poskytujeme našim spotrebiteľom.
Ako sa zrodil nápad na jeho vytvorenie? (Ako sa začal váš príbeh?)
– Túto otázku dostávam veľmi často 🙂 Vždy však rada odpoviem, pretože sa mi zdá, že práve tieto začiatky sú tým, čím je Hedera Vita výnimočná. Bolo by pre mňa veľkou cťou, keby môj osobný príbeh poslúžil ako príklad alebo návod pre ženy – budúce podnikateľky, ktoré snívajú o vytvorení podobného typu projektu. Všetko to začalo, ako to už býva, zo sna. V jednom momente sa teda zrodil nápad premeniť tento talent na niečo „hmatateľné“, na niečo, čo môžem zdieľať s ostatnými. Vtedy vznikli hand made mydlá, náš prvý produkt, podľa ktorého sme dodnes rozpoznateľní na trhu a ktoré sa dodnes vyrábajú ručne. Uvedomila som si, že v tejto brandži dokážem skvele spojiť všetky tie prvky, ktoré sú mi blízke: príroda (cez naše ingrediencie), krása zmyslov (cez vône a textúry produktov), ale aj samotné umenie (cez estetiku produktov a farebný dizajn obalov).
Aké sú základné hodnoty vašej značky?
– Keď hovoríme o základných hodnotách Hedera Vita, vraciame sa k prirodzenosti. Bez ohľadu na to, ako veľmi sú zmodernizované mechanizmy samotného výrobného procesu, tento princíp nemeníme a sme naň obzvlášť hrdí, je to aj poznať. Dôležitý je aj samotný duch ľudí, ktorí stoja za naším príbehom. Som hrdá na to, že svojich kolegov a seba vnímam nielen ako zohratý obchodný tím, ale aj ako rodinu, ktorá si vymieňa nápady, zdieľa úspechy, ale aj krízové momenty, ktoré sa vyskytujú v každom biznise. Tento spôsob fungovania nášho tímu sa zhoduje s mojím pôvodným snom, o ktorom sme hovorili – pristupovať k výrobe osobne, s láskou a pozornosťou. Rada by som spomenula aj našu snahu zostať originálnymi – neustále osviežujeme sortiment existujúcich produktov o nové prípravky. Taktiež navrhujeme nové obaly, ktoré by mali byť vždy zaujímavé, pestrofarebné a inšpirujúce… Do samotného tímu zaraďujeme nových členov rôzneho veku, pohlavia a profesií, aby sme podporili „brain storming“ a zabránili upadnutiu do rutiny.
Môžete nám povedať viac o zložkách v produktoch vašej značky?
– Veľmi rada o tom hovorím a poukazujem na to, že produkty Hedera Vita sú založené na zložkách prírodného pôvodu, dokonca aj organických, vo veľmi vysokých koncentráciách. Na mnohých našich produktoch, na samotných etiketách, je zvýraznené presné percento zložiek prírodného pôvodu. Podľa normy ISO 16128, ktorú v našej spoločnosti dôsledne dodržiavame a uplatňujeme, sú všetky produkty s percentom 95 % a vyšším klasifikované ako prírodné produkty. Žiaľ, spotrebitelia si to nemôžu overiť, pretože nemajú prehľad o zložení produktu, ktoré je obchodným tajomstvom. To, čo je zvýraznené na etikete produktu, je garantovane správne a sú tam uvedené všetky zložky, ktoré produkt obsahuje. Okrem zložiek prírodného pôvodu však vždy nájdete aj zložky syntetického pôvodu. Tie si vždy vyberáme len od overených výrobcov, ktorí vyrábajú kvalitné suroviny, s vysokým stupňom čistoty. Syntetické suroviny sú zastúpené v nízkych koncentráciách, ale nevyhnutných a postačujúcich na zachovanie fyzikálno-chemickej a mikrobiologickej stability produktu počas predpokladanej doby používania.
Aké máte plány do budúcnosti?
– Teším sa, že aj po toľkých rokoch existencie našej značky má Hedera Vita množstvo čerstvých nápadov, plánov, ako som už niekde na začiatku nášho rozhovoru povedala – snov… Práca, ktorú robíme, nie je jednoduchá, vyžaduje si to veľké investície, obetavosť a precíznosť, ale to kompenzuje tým, že nás vždy inšpiruje „pre viac“, čo nám umožňuje rozvíjať sa a rásť.
A na záver, ak by ste mali vyzdvihnúť jeden základný tip na krásu pre naše čitateľky, bol by to…
– Buďte prirodzení – v živote aj v biznise… a tiež v kozmetike, ktorú používate. Iba v spojení s prírodou môžeme realizovať naše najvyššie možnosti, duchovné, fyzické, aj estetické… Počúvajte, čo vám hovorí vaše skutočné „ja“.